Hmatatelný luxus nebo taky vysoká móda. Tak i onak lze nazvat značku Gucci, která patří mezi světově nejoblíbenější, nejkvalitnější a také nejdražší. Každá představa toho unikátního blyštivého světa luxusu s sebou nese taktéž kabelku nebo jiný produkt značky, za níž stojí legendární Guccio Gucci. Právě tomuto člověku můžeme děkovat za zrod legendární ikony, která nemá ve světě módy svého konkurenta.
Značce Gucci patří svět
Dnes bychom mohli konstatovat, že značce Gucci doslova patří svět. Legendární ikona na poli módy zaujala jak zámožný svět bohatých a největších celebrit, ale mimo jiné také svět sociálních sítích, na kterém se velice vyjímá. Od doby, kdy ji vede kreativní ředitel Alessandro Michel (tedy od roku 2015), patří značka na přední příčky žebříčku nejlepších módních značek světa.
Je však třeba konstatovat, že takového úspěchu by se módní ikona nikdy nepyšnila, pokud by ji v roce 1921 nezaložil už zmiňovaný Guccio Gucci, který si svůj první obchůdek dnes ikonické značky otevřel v italské Florencii. Právě krásná Florencie je kolébkou značky, která se dnes pyšní hlavně svými nestárnoucími kabelkami.
O to větší zajímavostí je, že první obchod nebyl otevřen s nabídkou kabelek. Součástí nabídky byla hlavně kožená galanterie a k tomu zavazadla. Při tvorbě jednotlivých produktů se známý návrhář inspiroval hlavně anglickou šlechtou a obecně anglickým stylem života. Vždyť přece pracoval v hotelu Savoy v Londýně, které mu bylo opravdu obrovskou inspirací.
Nejdříve byli klienty aristokrati na koních
Když se značka dostala do světa módy, mezi první klienty nepatřily známé celebrity. Vůbec prvními zákazníky byli aristokrati na koních, jimž se ostatně nabídka značky Gucci zprvu podřídila. Do nabídky se dostalo jezdecké vybavení, které přesně splňovalo požadavky zmiňovaných aristokratů.
Právě z doby, kdy klienty byli především aristokrati na koních, se do nabídky dnes už ikonické značky dostal pověstný koňský detail. Ten lze vidět dodnes na mokasínech, za nimiž značka stojí. Mokasíny mají totiž zlaté kování.
Kabelkám předcházelo experimentování s materiály
Než se však dostaly na pulty obchodů ikonické kabelky, které dnes stojí desítky tisíc korun, došlo k experimentování s materiály. Bylo to hlavně ve čtyřicátých letech minulého století v době, kdy v Itálii vládl fašismus. V té době bylo opravdu velice těžké obchodovat s kůží, proto se značka zaměřila i na jiné materiály, z nichž se postupně začaly jednotlivé doplňky a oblečení vyrábět. Právě v této době vznikly detaily, jako jsou bambusové ohořelé rukojeti.
Po smrti zakladatele společnosti se značka začala propagovat celebritami
Značka Gucci se do povědomí dostala hlavně díky tomu, že byla propagována celebritami. Z počátku byly jednotlivé produkty sice synonymem kvality a luxusu, ale klientela nebyla tak pestrá a o značce se tolik nevědělo mezi běžnými lidmi. I proto se společnost rozhodla pro propagaci celebritami, ovšem došlo k tomu až po smrti Guccia Gucci, zakladatele společnosti.
Po smrti legendárního návrháře převzali podnik jeho synové a spustila se jedna propagační kampaň za druhou. Dnes už ikonické kabelky tak začala nosit kupříkladu Elizabeth Taylor, která byla prakticky neustále na očích. A s ní logicky i kabelka, kterou nosila.
Mezi známé a výjimečné zákazníky se posléze zařadila také slavná americká herečka Grace Kelly, která se později stala monackou kněžnou. Značku Gucci si tak zamilovala, že si od ní nechala posléze vyrobit jedinečný kousek hedvábného šátku se vzorem flóry.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT