Sobota , 02. 07. 2022

Patricie

4 zajímavosti o značce Gucci, hmatatelném luxusu

Pokud byste si mohli koupit takzvaný hmatatelný luxus, po jaké značce byste sáhli? Byla by to kabelka za několik desítek tisíc z dílny návrháře Louise Vuittona nebo by to byla spíše nadčasovost v podobě produktů značky Gucci?
zajímavosti Gucci
Co jste možná nevěděli o značce Gucci. (foto: 123RF)

05. 05. 2021

Hmatatelný luxus nebo taky vysoká móda. Tak i onak lze nazvat značku Gucci, která patří mezi světově nejoblíbenější, nejkvalitnější a také nejdražší. Každá představa toho unikátního blyštivého světa luxusu s sebou nese taktéž kabelku nebo jiný produkt značky, za níž stojí legendární Guccio Gucci. Právě tomuto člověku můžeme děkovat za zrod legendární ikony, která nemá ve světě módy svého konkurenta.  

Značce Gucci patří svět 

Dnes bychom mohli konstatovat, že značce Gucci doslova patří svět. Legendární ikona na poli módy zaujala jak zámožný svět bohatých a největších celebrit, ale mimo jiné také svět sociálních sítích, na kterém se velice vyjímá. Od doby, kdy ji vede kreativní ředitel Alessandro Michel (tedy od roku 2015), patří značka na přední příčky žebříčku nejlepších módních značek světa.  

Je však třeba konstatovat, že takového úspěchu by se módní ikona nikdy nepyšnila, pokud by ji v roce 1921 nezaložil už zmiňovaný Guccio Gucci, který si svůj první obchůdek dnes ikonické značky otevřel v italské Florencii. Právě krásná Florencie je kolébkou značky, která se dnes pyšní hlavně svými nestárnoucími kabelkami.  

O to větší zajímavostí je, že první obchod nebyl otevřen s nabídkou kabelek. Součástí nabídky byla hlavně kožená galanterie a k tomu zavazadla. Při tvorbě jednotlivých produktů se známý návrhář inspiroval hlavně anglickou šlechtou a obecně anglickým stylem života. Vždyť přece pracoval v hotelu Savoy v Londýně, které mu bylo opravdu obrovskou inspirací.  

Nejdříve byli klienty aristokrati na koních 

Když se značka dostala do světa módy, mezi první klienty nepatřily známé celebrity. Vůbec prvními zákazníky byli aristokrati na koních, jimž se ostatně nabídka značky Gucci zprvu podřídila. Do nabídky se dostalo jezdecké vybavení, které přesně splňovalo požadavky zmiňovaných aristokratů.  

K TÉMATUJaké holínky si vybrat? Vysoké nebo nízké?

Právě z doby, kdy klienty byli především aristokrati na koních, se do nabídky dnes už ikonické značky dostal pověstný koňský detail. Ten lze vidět dodnes na mokasínech, za nimiž značka stojí. Mokasíny mají totiž zlaté kování.  

Kabelkám předcházelo experimentování s materiály 

Než se však dostaly na pulty obchodů ikonické kabelky, které dnes stojí desítky tisíc korun, došlo k experimentování s materiály. Bylo to hlavně ve čtyřicátých letech minulého století v době, kdy v Itálii vládl fašismus. V té době bylo opravdu velice těžké obchodovat s kůží, proto se značka zaměřila i na jiné materiály, z nichž se postupně začaly jednotlivé doplňky a oblečení vyrábět. Právě v této době vznikly detaily, jako jsou bambusové ohořelé rukojeti.  

Po smrti zakladatele společnosti se značka začala propagovat celebritami 

Značka Gucci se do povědomí dostala hlavně díky tomu, že byla propagována celebritami. Z počátku byly jednotlivé produkty sice synonymem kvality a luxusu, ale klientela nebyla tak pestrá a o značce se tolik nevědělo mezi běžnými lidmi. I proto se společnost rozhodla pro propagaci celebritami, ovšem došlo k tomu až po smrti Guccia Gucci, zakladatele společnosti.  

Po smrti legendárního návrháře převzali podnik jeho synové a spustila se jedna propagační kampaň za druhou. Dnes už ikonické kabelky tak začala nosit kupříkladu Elizabeth Taylor, která byla prakticky neustále na očích. A s ní logicky i kabelka, kterou nosila.  

Mezi známé a výjimečné zákazníky se posléze zařadila také slavná americká herečka Grace Kelly, která se později stala monackou kněžnou. Značku Gucci si tak zamilovala, že si od ní nechala posléze vyrobit jedinečný kousek hedvábného šátku se vzorem flóry. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Roztrhané silonky na dračku! Gucci šokoval a uspěl

Známá značka produktů pro muže eJoy® přichází s jedinečnou akcí. Využijte speciální 20% “korona slevu”

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Rodit ve stylu vévodkyně Kate, které se osvědčila kombinace hypnoterapie, relaxace a dýchacích technik? To můžeme taky! Kolik stojí kurz hypnoporodu a co na něm teď všichni mají? A jaké vyšetření během těhotenství patří k těm nejhezčím? Přečtěte si postřehy naší redaktorky, která tohle aktuálně prožívá!
Zpěvačka a herečka Barbora Poláková si z letošních hudebních cen Anděl, o kterých jsme vám psali, odnesla dvě sošky. V současné době se věnuje hlavně své rodině. Nezanedbává ale ani fanoušky. Pracuje na rozšíření vlastní módní kolekce, plánuje natáčení videoklipů i podzimní turné. Co konkrétně chystá? Dočtete se v rozhovoru.
Jakou nohou jste vkročili do nového roku? I když se zdá být letošní rok stejný jako loňský, několik změn už začalo platit. Mluvíme předně o finančních změnách, kterých letos bylo víc než dost. Otázku je, jestli k řadě z nich muselo vlivem koronavirové krize a velkého schodku ve státním rozpočtu dojít. V každém případě k nim došlo a my vám přinášíme velký přehled.
V práci blázinec, dovolená vyloučená a jarní prázdniny na krku. Nemoc nebo nedostatek peněz, důvodů, proč nemůžete vyjet s dětmi na jarní prázdniny, může být celá řada. Proto ještě nemusí dítě celý týden sedět doma u televize a tabletu. Zkuste mu připravit tak trochu jiné prázdniny.
Dům, do kterého je vidět téměř ze všech stran. Skleněný dům se poprvé objevil v roce 1949. Slavnou stavbu navrhl americký architekt Philip Johnson, získala jméno Glass House a stojí na Ponus Ridge Road v Connecticutu. Její vzhled inspiruje dodnes stavby po celém světě. Myšlenka otevřeného domu s prostým tvarem nabízí skutečně raritní bydlení, a jeho hlavním rysem je jednoduchost a minimalismus. A samozřejmě také dokonalý výhled do zahrady kolem, ale i mnohem dál. Prosklený dům si můžete nechat postavit i vy.
Koronavirová pandemie se nakonec ukázala jako velmi plodná. I když ztroskotal nejeden byznys, v jiných aspektech života to bylo o něco pozitivnější. Vezměme si porodnost. Nových přírůstků přibylo, rodiny se rozrostly a zájem o podnikání na mateřské zesílil. Jenže nakonec se k tomuto kroku odhodlá pouze málokterá maminka. Důvodem jsou lži, které kolem tohoto způsobu podnikání kolují.  
Módní průmysl zažívá boom v mnoha ohledech. Na scénu se vrací devadesátkové trendy, mini střihy jsou po letech znovu v popředí a geometrické tvary na vrcholu. A právě u posledního zmíněného se pozastavíme. Pokud totiž chcete oživit své outfity, proč nezačít právě u vzorovaných modelů, které rozzáří váš šatník?

Nepřehlédněte

Bílá kuchyně se může už od prvního pohledu zdát jako jasná výhra. Je to barva, která se hodí ke všemu, je nadčasová a nesmrtelná. Možná máte představu, že bílá kuchyně vydrží roky, protože nikdy nevyjde z módy. Navíc už se nemůžete dočkat, jak se vyřádíte na doplňcích, protože k bílé se přece hodí všechno. Bílá kuchyně ale má i své stinné stránky. Znáte je?
Pojďte se v klidu usadit a kroutit hlavou nad příběhy nešťastníků, kterým se rozhodně první rande nepovedlo podle jejich vysněných představ. Kdo si neohlídal zuby, kdo to přehnal s romantikou, kdo ukázal ze svého těla více, než měl původně v plánu a kdo již svou životní lásku nebyl schopen nahradit někým novým?

Moderní magazín pro ženy s názorem

Redakce

Právní náležitosti

Zůstaňme v kontaktu

© 2017 - 2022 damskaliga.cz

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek