Středa , 30. 11. 2022

Ondřej

4 zajímavosti o značce Gucci, hmatatelném luxusu

Pokud byste si mohli koupit takzvaný hmatatelný luxus, po jaké značce byste sáhli? Byla by to kabelka za několik desítek tisíc z dílny návrháře Louise Vuittona nebo by to byla spíše nadčasovost v podobě produktů značky Gucci?
zajímavosti Gucci
Co jste možná nevěděli o značce Gucci. (foto: 123RF)

05. 05. 2021

Hmatatelný luxus nebo taky vysoká móda. Tak i onak lze nazvat značku Gucci, která patří mezi světově nejoblíbenější, nejkvalitnější a také nejdražší. Každá představa toho unikátního blyštivého světa luxusu s sebou nese taktéž kabelku nebo jiný produkt značky, za níž stojí legendární Guccio Gucci. Právě tomuto člověku můžeme děkovat za zrod legendární ikony, která nemá ve světě módy svého konkurenta.  

Značce Gucci patří svět 

Dnes bychom mohli konstatovat, že značce Gucci doslova patří svět. Legendární ikona na poli módy zaujala jak zámožný svět bohatých a největších celebrit, ale mimo jiné také svět sociálních sítích, na kterém se velice vyjímá. Od doby, kdy ji vede kreativní ředitel Alessandro Michel (tedy od roku 2015), patří značka na přední příčky žebříčku nejlepších módních značek světa.  

Je však třeba konstatovat, že takového úspěchu by se módní ikona nikdy nepyšnila, pokud by ji v roce 1921 nezaložil už zmiňovaný Guccio Gucci, který si svůj první obchůdek dnes ikonické značky otevřel v italské Florencii. Právě krásná Florencie je kolébkou značky, která se dnes pyšní hlavně svými nestárnoucími kabelkami.  

O to větší zajímavostí je, že první obchod nebyl otevřen s nabídkou kabelek. Součástí nabídky byla hlavně kožená galanterie a k tomu zavazadla. Při tvorbě jednotlivých produktů se známý návrhář inspiroval hlavně anglickou šlechtou a obecně anglickým stylem života. Vždyť přece pracoval v hotelu Savoy v Londýně, které mu bylo opravdu obrovskou inspirací.  

Nejdříve byli klienty aristokrati na koních 

Když se značka dostala do světa módy, mezi první klienty nepatřily známé celebrity. Vůbec prvními zákazníky byli aristokrati na koních, jimž se ostatně nabídka značky Gucci zprvu podřídila. Do nabídky se dostalo jezdecké vybavení, které přesně splňovalo požadavky zmiňovaných aristokratů.  

K TÉMATU  Blanka Matragi: Život mezi princeznami

Právě z doby, kdy klienty byli především aristokrati na koních, se do nabídky dnes už ikonické značky dostal pověstný koňský detail. Ten lze vidět dodnes na mokasínech, za nimiž značka stojí. Mokasíny mají totiž zlaté kování.  

Kabelkám předcházelo experimentování s materiály 

Než se však dostaly na pulty obchodů ikonické kabelky, které dnes stojí desítky tisíc korun, došlo k experimentování s materiály. Bylo to hlavně ve čtyřicátých letech minulého století v době, kdy v Itálii vládl fašismus. V té době bylo opravdu velice těžké obchodovat s kůží, proto se značka zaměřila i na jiné materiály, z nichž se postupně začaly jednotlivé doplňky a oblečení vyrábět. Právě v této době vznikly detaily, jako jsou bambusové ohořelé rukojeti.  

Po smrti zakladatele společnosti se značka začala propagovat celebritami 

Značka Gucci se do povědomí dostala hlavně díky tomu, že byla propagována celebritami. Z počátku byly jednotlivé produkty sice synonymem kvality a luxusu, ale klientela nebyla tak pestrá a o značce se tolik nevědělo mezi běžnými lidmi. I proto se společnost rozhodla pro propagaci celebritami, ovšem došlo k tomu až po smrti Guccia Gucci, zakladatele společnosti.  

Po smrti legendárního návrháře převzali podnik jeho synové a spustila se jedna propagační kampaň za druhou. Dnes už ikonické kabelky tak začala nosit kupříkladu Elizabeth Taylor, která byla prakticky neustále na očích. A s ní logicky i kabelka, kterou nosila.  

Mezi známé a výjimečné zákazníky se posléze zařadila také slavná americká herečka Grace Kelly, která se později stala monackou kněžnou. Značku Gucci si tak zamilovala, že si od ní nechala posléze vyrobit jedinečný kousek hedvábného šátku se vzorem flóry. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Roztrhané silonky na dračku! Gucci šokoval a uspěl

Známá značka produktů pro muže eJoy® přichází s jedinečnou akcí. Využijte speciální 20% “korona slevu”

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Spokojenost se svými prsy je důležitá pro sebevědomí žen a mnohdy se ani nejedná o jejich samotnou velikost, ale spíše tvar a celkový vzhled. A právě to můžete vhodnými cviky ovlivnit. Prsa je možné pomocí jednoduchých cviků zpevnit, což se promítne nejen do vašeho vzhledu, ale především do spokojenosti s vlastním tělem.
Vaše dcera nebo syn jsou v klidu, zatímco vy už čtrnáct dní před nástupem do školy vůbec nespíte? Nejspíš z toho máte větší stres než oni sami. A není divu. Zatímco jejich úkolem je jen včas vstávat a dobře se učit, vaše práce čítá, aby měli prostředí, v němž se budou cítit dobře a ve kterém se budou učit jedna radost.
Retro je v kurzu už několik let, a dotklo se i domácího osvětlení. Můžete si tak pořídit i lampu ve stylu vintage. Tedy věci, které se tváří, jako by za sebou měly celé věky. Toto designové osvětlení navíc vypadá, jako by pocházelo z období páry, a dá zařadit dokonce do kategorie steampunk. Takové industriální lampy vytvoří hřejivou atmosféru, a navíc můžete mít doma i úplný originál.
Okenní parapety nemusí zét prázdnotou, i když teploty padají k nule. Stačí, když si vysadíte rostliny, jež jsou pro podzim typické a kterým podzim dokonce prospívá. Jednou takovou podzimní květinou je vřes, který se hravě popere i s prvními zimními mrazíky. Jelikož ho lze koupit v bílé i růžové barvě, bude hezky zdobit jinak pochmurné a smutné okenní parapety.  
Únava je přirozenou reakcí našeho těla na přepracovanost nebo stres. Pokud se ani po dobrém spánku necítíte odpočatí, jste neustále napjatí a necítíte se takříkajíc „v pohodě“, můžete trpět syndromem chronické únavy. Je rozšířený mezi obyvateli velkých měst, kteří jsou vystaveni častému stresu a přepracovanosti. Vědci nazývají chronickou únavu nemocí 21. století. Nestihla právě vás?

Nepřehlédněte

PLC House je rodinný dům v argentinském Villa Allende. Byl navržen čistě a lineárně, s ohledem na praktičnost, úspornnost a flexibilitu. Tři ložnice, každá s vlastní koupelnou, prostorný prosklený obývací pokoj s výhledem ven na terasu a vzrostlé stromy. To vše na jednom jediném patře. Není nádherný?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek