Úterý , 25. 06. 2024

Ivan

Deset minut jógy denně vám změní život

Když vám několik lékařů nezávisle na sobě oznámí, že v pětadvaceti letech máte počínající artrózu a nic se s tím nedá dělat, můžete udělat dvě věci. Buď to vzdát a trpět po zbytek života bolestmi kyčlí a všeho možného, nebo lékařům nevěřit a vzít situaci do vlastních rukou.

28. 08. 2020

Od většiny bolestí, problémů se spánkem nebo s koncentrací vám pomůže jóga. Taková jóga, kterou může praktikovat úplně každý. Bez rozdílu věku. 

Dbejte na kvalitu, nikoliv kvantitu

Nemusíte se hned poohlížet po jógovém studiu a studovat, kde mají přijatelné ceny nebo nejlepší lektory. Pokud jste jógu nikdy předtím nepraktikovali a nevíte, do čeho jdete, zkuste se na internetu poohlédnout po kvalitním videu pro začátečníky. Začněte jemnou jógou, tu zvládne úplně každý a to i v případě, že trpíte chronickými bolestmi kyčlí, kloubů nebo například páteře či kolen.

Pokud vás jóga zaujme, bude potřeba si své jógové studio a lektora vyhlédnout. Proč? Protože se může lehce stát, že jednotlivé ásany (pozice) budete praktikovat špatně a spíše si ublížíte než pomůžete. Přitom abyste se zbavili všeho, co vás trápí, potřebujete dbát právě na kvalitu provedení jednotlivých ásan, nikoliv na kvantitu, tedy jejich množství.

Jógu praktikujte pravidelně

Mnozí si myslí, že musí cvičit hodinu každý den, nebo alespoň třikrát až čtyřikrát týdně, aby jim jóga k něčemu byla. Dál od pravdy být ale nemohou. Skutečně vám stačí jen deset minut jógy ráno po probuzení nebo večer před spaním, buď každý den nebo třeba jen obden. Důležitá je pravidelnost.

Dbejte však na to, abyste prováděli jen takové ásany, které jsou pro vás vhodné a které vás při jejich pravidelném procvičování zbaví bolesti. V každém jógovém studiu vám rádi poradí a popřípadě i pozice opraví, ať už na klasických skupinových hodinách nebo při soukromé lekci, která ale samozřejmě bývá dražší, neboť se lektor věnuje jen vám. 

Aby se vám lépe spalo

Jóga vám však pomůže nejen při bolestech, ale i když vás trápí lehké spaní. Pravidelných deset minut jógy před spaním dokáže hotové zázraky a i v tomto případě si, pokud nejste úplní začátečníci, vystačíte s videy na internetu. Vhodná videa hledejte pod heslem „jóga na dobrý spánek“. Jestliže se potřebujete po ránu rozhýbat, pomohou vám videa jemné ranní jógy. 

K TÉMATU  Zubní kaz. Pozor, číhá nejen ve sladkostech

Jóga vás zbaví stresu

Jste roztěkaní? Nedokážete se soustředit? Nebo jste ve stresu a nejste schopní se uvolnit? Meditujte. Videí s meditacemi všeho druhu existuje nepřeberné množství, navíc jsou meditace i součástí jógy. Naučit se vnímat jen sami sebe a nemyslet na nic, co vás trápí, je ovšem to nejtěžší ze všeho. Nebude vám na to stačit týden, nejspíš ani měsíc. Chce to čas, ale při pravidelném praktikování jógy a meditace se to naučí úplně každý.

Ze začátku však počítejte s tím, že vám myšlenky budou létat všude možně, bude těžké se soustředit jen na to, co je tady a teď, ale budete-li trpěliví, nakonec zjistíte, že jste třeba pět minut vůbec na nic nemysleli a jen si užívali vaši jógovou praxi. O pár týdnů později už to může být třeba deset minut, kdy budete vnímat jen sami sebe. Až nakonec dojdete do fáze, kdy si i hodinovou praxi užijete bez jakýchkoliv rušivých myšlenek a dalších elementů.   

Správné dýchání je základ

Správný dech neboli pránájáma je důležitější než samotná jógová praxe, tedy provádění jednotlivých ásan. Nenaučíte-li se správně dýchat, samotná jóga vám nepomůže. I v tomto případě najdete mnoho kvalitních videí, které vás naučí správnému dechu. Ale abyste si byli jistí, že správně dokážete zkombinovat dech a jednotlivé ásany, budete potřebovat zkušeného lektora, tedy alespoň pro začátek. 

Zlepšete si náladu

Potřebujete si zlepšit náladu? Není nic jednoduššího, než si dát každý den deset minut trochu náročnější jógy, například power jógy nebo vinyasa jógy. Lehce se zapotíte, protáhnete a v závěrečné šavásaně neboli v pozici mrtvoly si krásně odpočinete a naberete sílu do nového dne. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jak investovat do péče o sebe, aniž byste museli utratit jedinou korunu

K TÉMATU  Jak začít se zdravými návyky (a udržet si je)

Bylinky a recepty z nich na deprese, úzkosti a nespavost

Zdroje článku:
Doporučujeme
sdílet
tisknout
mohlo by vás zajímat

Témata pro vás

Výběr článků

Kočky jsou tak roztomilá a super zábavná zvířata. A dnes se zaměříme speciálně na černé kočky! Vyvolávají nám úsměv na tváři a léčí naši špatnou náladu. Stačí se podívat, jak si všechny ty chlupaté kočičky hrají, padají, vycházejí se psy a jinými zvířaty, děsí sebe i vás, dělají legrační zvuky nebo se rozzlobí... Tak vtipné a roztomilé!
Květiny v interiéru nejsou žádnou novinkou. Aby také ano, vždyť se s nimi bylo možné setkat už před hodně dlouhou dobou. Naši předkové je milovali. Není se čemu divit, jelikož se jednalo o nadčasovou záležitost.
V poslední době se mění seznamovací taktiky žen. Dříve bylo typické, že se přikláněly ke vztahu se starším partnerem. Nyní se karta obrátila a vyhledávají náruče mladíčků. Věkový rozdíl v řádu pár let není nic nevšedního, nicméně láskyplné partnerské pouto mezi čtyřicetiletou ženou a o 10 a více let mladším zajíčkem je pro mnohé na pováženou. Jistě si také pokládáte tu otázku, zda s ním udržíte krok a budete se mu za pár let líbit?
Madonna, nejslavnější popová ikona od začátku 80. let až do současnosti plní sociální sítě fotografiemi, nad nimiž v poslední době zdravý rozum skutečně žasne. Zpěvačka se zřejmě nehodlá smířit s přirozeným procesem stárnutí a chce si i nadále zachovat svou dokonalou image. Má tohle ale být ještě náš vzor hodný následování?
Obnošené džíny, které už nosíte méně, ale vyhodit je nechcete. Pád snadných tipů a z vašeho odloženého kousku se může stát opět oblíbené oblečení. Tyhle chytré vychytávky vám ukážou, jak džíny vylepšit nebo využít na něco úplně jiného.
Ne, že by za vás bylinky vyřešily veškerá kila přibraná během vánočních svátků. Pokud je ale rády používáte, mohou vám pomoct nastartovat vaše trávení a tělo pak bude snadněji odbourávat nahromaděné tuky. Jestli jste se tedy rozhodly začít s hubnutím, klidně po nich sáhněte.
A je tady zase víkend a s ním třetí adventní neděle. Astroložka Naďa Šmídová připravila horoskop krásy a duševního zdraví, který vám napoví, co očekávat.
Jste věčná začátečnice? Vždycky se pustíte do běhání a po pár týdnech to vzdáte? Nebo jste ještě nikdy neběhala, ale ráda byste začala? Možná právě vám se bude hodit následujících deset tipů, díky kterým si běh skutečně zamilujete.
Přichází období, kdy vystavujeme mnohé, v zimě skryté, části těla světu na odiv. Pokud jste zvyklé se holit, pak vám jistě přijde vhod jeden domácí recept na krémové mýdlo na depilaci. Zamilujete si ho. Výborně se roztírá a dobře pění. Navíc působí antibakteriálně a protizánětlivě. Jdeme na to?
Hub se letos urodilo poměrně dost, i když je pravdou, že jen na některých místech. Pokud patříte k lidem, kteří se letos vydávali na houby poměrně aktivně, víte, že se dařilo hlavně růstu bedel. Ať už jste ale narazili na tuto nebo zcela jinou houbu, její konzumací jste prospěli svému zdraví. Houby jsou totiž zdravé, zejména tedy některé z nich.  
Vánoční přání potěší každého. Proč si neudělat vlastní? Nedá to mnoho práce, a přesto způsobí velkou radost. Překvapí i potěší vaše okolí a vaše snaha i výsledek zase vás. Podívejte se na video a pusťte se do vystřihování a lepení. Bude vás to bavit!

Výběr článků

Reality show je jedním z nejpopulárnějších žánrů doposud. Od sledování všech šokujících, nesestříhaných okamžiků, až po osudy u vašich oblíbených darebáků – sledování dalšího dílu každý týdne je návykové. Jaké reality show nejraději sledují v zahraničí?
Jednou z možností, jak se podívat na své hubnutí, je právě podle odlišností jednotlivých krevních skupin. Někomu z vás možná právě tato metoda bude dávat smysl a dokáže s její pomocí shodit pár nadbytečných kil.
Pravý deštivý a sychravý podzim se pomalu začíná hlásit o slovo, a tak není divu, že v tomto zrádném počasí více stonáme my i naše děti. S nižšími venkovními teplotami a nedostatkem sluníčka se navíc zvyšuje riziko nachlazení, chřipky a v dnešní době bohužel i dalších virových onemocnění. Právě v tomto období je tedy více, než kdykoliv jindy v roce důležité myslet na posílení imunity, která hraje zásadní roli v naší přirozené obranyschopnosti a odolnosti proti bacilům. Efektivním způsobem, jak můžeme posílit imunitu sobě i svým blízkým, je za pomoci pěti přírodních pomocníků. Jaké to jsou?

Nepřehlédněte

Přemýšlíte nad tím, co za rostlinku si vypěstujete? Nechcete nic extrémně náročného, na druhou stranu požadujete, aby byla přínosná a ku prospěchu? Za zvážení stojí pepřovník, což je rostlina, která vám bude plodit vlastní pepř! A jelikož je pepř součástí prakticky jakéhokoli jídla, určitě stojí právě tato rostlina za vyzkoušení. Otázkou ale zůstává, jak na pěstování pepřovníku? Pojďme si záhadu společně rozlousknout!
Jste příznivci pořádných krváků nebo spíš duchařských hororů? Nebo je vám to úplně jedno, jen když se pořádně bojíte? Těchto pět hororů byste si rozhodně neměli nechat ujít, protože děsivější filmy nejspíš nikdy neuvidíte.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek