Rádi bychom skončili, ale…
„Nebudu hned po probuzení sahat po telefonu a kontrolovat, co je na sítích nového.”
„Nebudu přemýšlet co minutu nad tím, jestli náhodou někdo nepřidal nové story nebo příspěvek, který vlastně reálně bude vypovídat o hlouposti.”
„Nebudu jen bezcílně scrollovat nejnovějšími příspěvky, abych náhodou narazil na něco, co si stejně zanedlouho nebudu pamatovat.”
A takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Sociální sítě jsou zkrátka a dobře požíračem našeho života a je skutečně nutné si uvědomit zavčas, že bychom na nich neměli trávit takovou spoustu času, jakou trávíme nyní.
Poslední statistiky mluví jasně – sociální sítě nám kradou v průměru 3 hodiny denně. Tento vzniklý výsledek se však začíná v posledních letech zvyšovat. Tou smutnou skutečností je, že i kdybychom chtěli přestat, vlastně už nemůžeme. Protože bez sociálních sítích to dnes už skutečně nejde.
Prezentace nás i naší značky
Jak již bylo zmíněno, sociální sítě jsou největším marketingovým nástrojem dnešní doby. A nejen tím největším, ale také tím nejlepším a nejvíce efektivním. I proto sem přichází značky ze všech oborů, aby se zde prezentovaly a přicházely s novými propagacemi sebe a svých služeb.
Ostatně sociální sítě jsou i z pohledu osobního pouze prezentací nás a toho, co zastáváme (nebo co zastávat chceme). Zatímco někdy je prezentace opravdu poutavá (dokonce natolik, že se z původního hobby stane naše živobytí), jindy zaujmeme jenom to nejbližší okolí, které zaujmout chceme.
Když se na to podíváme z byznys úhlu
Pojďme se však na sociální sítě podívat spíše z obchodní stránky. Platí, že je to skvělý a bezplatný způsob, jak se prezentovat. Je to však také prostředek, díky kterému můžeme lépe komunikovat s našimi zákazníky nebo potenciálními klienty, a hlavně můžeme přirozeně komunikovat, což je podstatný rozdíl.
- V rámci budování dobrých vzájemných vztahů a komunity, která vám na sociálních sítích bude růst, se zároveň budou nejen vaše služby, ale také vaše produkty snáze prodávat.
- Vytvoří se tím pádem organická, přirozená forma propagace.
- Získáte ucelený přehled o svých sledujících a také o počtu vašich sledujících, máte alespoň nějaké ponětí o tom, kdo je tím, koho váš obsah zajímá, odkud pochází a jakého je věku.
Jinými slovy ušetříte hromadu peněz, které byste jinak zkoušením a získáváním správných dat utratili.
Vypěstovaná závislost
Z pohledu osobního mluvíme o sociálních sítích jako o droze, na které jsme se stali závislí. A i kdyby si člověk řekl, že nemá takový negativní dopad, jaký mají alkoholické nápoje, kokain nebo podobné návykové látky, zruinovat se přílišným působením na sítích může něco mnohem důležitějšího – naše vztahy s okolím. Ne všichni totiž vidí rádi, když je jejich polovička či známý neustále na sítích a online. Off-line svět je něčím, co zde stále existuje, a v jeho ignorování je to největší riziko.
Měli bychom si v ideálním případě uvědomit jedno. Ano, sociální sítě jsou zde proto, abychom se spojovali s těmi, kteří jsou daleko. Naopak nás (paradoxně) oddalují od těch, kteří jsou hned vedle nás. K zamyšlení? To rozhodně.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Proč v nás sociální sítě vzbuzují úzkost? 5 tipů, jak to zarazit!
Digitální svět a sociální sítě zcela narušují naše soustředění a způsobují stres