Úterý , 17. 05. 2022

Přemysl

Běh v chladném počasí. 8 tipů, díky kterým to zvládnete a přes svátky si udržíte svou formu!

kondice zima
Zdroj:123RF.com

19. 12. 2017

Znáte ten moment, když se sejdete poprvé v novém roce v kanceláři a s provinilým výrazem se poměřujete, které z vás se „povedlo“ přes Vánoce více přibrat? Pokud se budete držet našich tipů, tentokrát vítězkou téhle soutěže určitě nebudete. Mráz, sníh ani krátké dny totiž nepřeruší váš trénink.

Využijte mráz jako svoji zbraň

Abychom vás motivovali, začněme pozitivní zprávou! Vzhledem k tomu, že se v mrazu zvyšuje podíl tukového metabolismu, jsou svaly schopny využívat tuk jako zdroj energie ve vyšší míře než obvykle.

Pokud tedy chcete svým tréninkem podpořit spalování tuků, naplánujte si například dlouhé běhy nižší intenzitou. Efekt znásobíte, když nastoupíte k tréninku s nízkou úrovní zásob glykogenu, který slouží jako primární zdroj energie. Jak na to? Absolvujte trénink večer, po něm už nejezte. Další den pak vyběhněte ráno před snídaní, aby se zásoby glykogenu nestihly obnovit.

Připravte svou imunitu

Při sportování v mrazivém počasí dostává vaše imunita více zabrat. Potvrdili to vědci z Japan’s National Defence Medical College, kteří prokázali, že působení chladu při fyzické zátěži způsobuje negativní změny v aktivitě makrofágů, což má na fungování imunitního systému negativní vliv.  Nemusíte se ale bát. Zároveň totiž zjistili, že se tělo dokáže sportování v chladu přizpůsobit. U lidí, kteří v mrazu sportují pravidelně, se zhoršení imunitních funkcí zmenšuje na minimum.

Připravte své svaly

Když v zimě nastartujete auto, trvá delší dobu, než se zahřeje. A se svaly je to stejné. V mrazu jim trvá déle, než se prokrví. Tomuto faktu proto přizpůsobte rozcvičení. Pokud je to jde, část rozcvičení absolvujte ještě v teple, třeba skákáním přes švihadlo.

Připravte si palivo

V mrazu nemáme takovou potřebu pít, často proto podceňujeme hydrataci. Sice se tolik nepotíte, ale ztrácíte více vody dýcháním. Chlad také způsobuje vyšší produkci moči, protože tělo se zbavuje tekutin, aby ušetřilo energii na jejich ohřev. Takže: pijte.

K TÉMATUV čem je kruhový trénink lepší než klasická posilovna? Vyzkoušeli jsme a zjišťovali v terénu!

Nebojte se nižší intenzity

Když je tělo při zátěži vystaveno chladu, výrazně se zrychluje úbytek zásob svalového glykogenu, který slouží jako zdroj energie. To znamená, že jakékoliv vyšší tempo dokážete udržet kratší dobu než jindy. Nebojte se proto ubrat z obvyklé intenzity.

Zvolte správné oblečení

Když máte za oknem rampouchy, je snadné podlehnout dojmu, že se musíte obléknout do svetru. Ale udělejte to opačně. Využijte systém vrstvení a oblékněte si více lehčích vrstev (třeba Reebok Reflect Your Strength), které pak můžete odkládat. Držte se pravidla: oblečte se tak, abyste se v klidu cítily komfortně, kdyby bylo o 10 stupňů více. 

Počítejte s větrem

Na prochládání organismu má vliv nejen teplota, ale také vítr. Vyhledejte si na internetu tzv. wind-chill efekt. Zjistíte, že pokud je třeba nula a fouká vítr o rychlosti 20 km/h, bude vám stejná zima, jako kdyby bylo -10 °C. Hledejte proto pro svůj trénink závětrná místa a trasy. Pokud se větru nevyhnete, plánujte si trasu tak, abyste vybíhaly proti větru a vracely se po větru.

Naplánujte si žádné nebo krátké pauzy

Jakmile se v mrazu zastavíte, začne vaše tělo velice rychle vychládat. Zvláště jste-li zpocení. Snažte se proto maximálně zkrátit pauzu mezi tréninkovými jednotkami nebo dobu, kterou po jejich skončení trávíte venku v tom samém oblečení. Na závěr každého tréninku proto jen na pár minut zvolněte tempo a závěrečný strečink už udělejte v teple.

Autor: red

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Sebevědomí dítěte je ve značné míře ovlivněno tím, jak k němu přistupují jeho rodiče a lidé, kteří jsou s ním v pravidelném kontaktu. Jen stěží si představíte, že by vyrostl zdravě sebevědomý člověk z dítěte, které denně slyší věty ve stylu: „Jsi úplně k ničemu.“ „Z tebe nikdy nic nebude.“ „Jak můžeš být sakra tak nešikovný?“ Takových podobných vět můžeme najít mnoho. Naopak, sami jistě víte, jak vás zahřeje na duši, když si od někoho vyslechnete:“ Tobě to ale dneska sluší!“ nebo „Jsi moc šikovná.“
Můžete lásku ovlivnit tím, co naservírujete k obědu? Přísloví, že láska prochází žaludkem, má určitě svůj význam. Jídlo je totiž jeden ze způsobů, jak zapůsobit na partnera, uklidnit ho nebo povzbudit pro další partnerské aktivity. A také společně strávit denně klidný čas.
Chodníky a cestičky jsou oblíbenou součástí našich zahrad. Mohou být funkční a bezpečné, ale jejich úloha je také samozřejmě okrasná. Ze štěrku, z kamene nebo ze dřeva, na své zahradě si můžete naplánovat a vytvořit svůj vlastní originální chodníček. Výsledek potom působí pěkně útulně a kouzelně, jak se můžete přesvědčit v naší galerii. Nechte se inspirovat!
Máte pocit, že jste vždy třetí kolo, pokud jde o vašeho partnera a jeho telefon? Představte si toto: jste nadšená z rande se svým partnerem – bude to první noc v tomto týdnu, kdy budete trávit čas společně. Ale když se dostanete do restaurace, nepustí telefon z ruky.
Jakou nohou jste vkročili do nového roku? I když se zdá být letošní rok stejný jako loňský, několik změn už začalo platit. Mluvíme předně o finančních změnách, kterých letos bylo víc než dost. Otázku je, jestli k řadě z nich muselo vlivem koronavirové krize a velkého schodku ve státním rozpočtu dojít. V každém případě k nim došlo a my vám přinášíme velký přehled.
Handmade věci se z hlediska popularity už několik let drží na samém vrcholku. A ostatně se není čemu divit. Jsou totiž osobité, originální, odlišné od ostatních a jedinečné v každém detailu. Dnes si doma můžete vyrobit snad už cokoliv - od dekorací až po kosmetiku. My se ale v tomto článku budeme zabývat tím, jak si vyrobit vlastní parfém. Pojďme na to!
Krásně a hladce oholené nohy bez jediného pořezání - to se zdá být nesplnitelným snem pro řadu žen. Je to ale opravdu tak náročné, jak se to jeví? Nebo je to jenom o několika tricích či dodržování zásad, které vedou k dokonalému oholení? Pojďme si prozradit, jak si dokonale oholit nohy. Vždyť hladká pokožka vede k vyšším sebevědomí.

Nepřehlédněte

Každá z nás tu a tam zatoužíme po změně. Když už ale přijde na věc, zpravidla první, čím začneme, jsou naše vlasy. Důvod je prostý. Je to změna, které si většinou všimne opravdu každý (no dobře, možná manžel na to přijde později) a zároveň je to způsob, jak ze sebe vykouzlit zcela nové já, které rázem získá zbrusu novou image. Kde jinde hledat nové nápady a nasávat inspiraci, než právě v osvěžujících trendech, které nám rok co rok přinášejí světoví vlasoví stylisté. Co si pro nás připravili tentokrát?

Moderní magazín pro ženy s názorem

Redakce

Právní náležitosti

Zůstaňme v kontaktu

© 2017 - 2022 damskaliga.cz

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek