Už jsme vás dostatečně přesvědčili, že vůně vašeho parfému je nedílnou složkou osobnosti? Ano? Tak se pojďme zaměřit na to, jak si poradit s jeho výběrem!
Dělení vůní
Vůní je na planetě nespočetné množství a již staří mistři parfuméři je zachytávali do malé lahvičky, která by svým kouzlem obdařila nejednu ženu. Na trhu je opravdu mnoho krásných vůní a typicky se dělí na:
- svěží – vůně čistého vzduchu a ranní rosy
- ovocné – připomínají chuť a vůni sladkého ovoce
- květinové – představují ohromné kytice rostlin a rozkvetlé louky
- orientální – jsou sladké, temperamentní a mají přídech vzdálené Arábie
- kořeněné – to je vůně koření, vzrušující a osvěžující
- dřevité – používané častěji do pánských parfémů, jsou jemnou, ale přirozenou vůní ušlechtilého dřeva
Jak se neztratit v rozmanitosti?
Stejně jako vůní i lidí je na planetě obrovské množství. Ovšem máme mnoho podskupin. Muže a ženy. Mladé a staré. Nejen to vše hraje svou neodmyslitelnou roli. Nikdy nesmíte zapomenout ani na charakter, povahové rysy, anebo zájmy dané osoby. A právě rozlišovat tyto podkategorie má svou váhu, i když si vybíráte parfém. Volba se odvíjí například podle odstínu vlasů. Pro brunetky se nejvíc hodí jasné, sladké a orientální vůně. K rusovlasým ženám lépe pasují vůně květinové. Blondýnky by zase měly upřednostňovat parfémy s ovocnými tóny.
Jak poznat krále parfumerie
Když se vypravíte do jakéhokoli obchodu s parfémy, uvidíte tam obrovské množství krásných lahviček. Každá z nich se liší tvarem, velikostí, barvou, vůní a cenou. Nicméně nemyslete si, že za vysokou cenu automaticky koupíte parfém, který se vám bude líbit. Někdy na vás zapůsobí nejdostupnější toaletní voda, kterou si budete kupovat roky. Existuje však jedinečná kategorie parfémů, která je na špičce nejlepších po celá desetiletí. Tyto parfémové domy jsou známé po celém světě a každá nová vůně se stává skutečným bestsellerem na trhu. Patří mezi ně Dior, Chanel, Nina Ricci, Lancome, Dolce & Gabbana, Versace nebo Givenchy.
Jak vybrat parfém přesně pro sebe
Je důležité vzít v úvahu, že každý parfém je složený z několika složek. Ty tvoří tzv. čichovou pyramidu, která se skládá ze 3 hlavních tónů parfému:
- Počáteční tóny – představuje úplně první dojem, který získáte, když otevřete lahvičku. Často se jedná o nejprchavější a nejlehčí aromata, jejichž vůně zmizí po 10–15 minutách.
- Střední tóny – samotná podstata parfému. Jsou základním a charakteristickým znakem každé voňavky. Střední tóny budete vnímat další dvě až tři hodiny.
- Základní tóny – vůně, které možná hned necítíte, protože teprve po 2 hodinách se začínají skutečně objevovat. Jejich hlavní úkol je poskytnout parfému maximální trvanlivost a zároveň doplnit základní vůni parfému o další odstíny.
Když si na kůži nanesete parfém, každá z jeho částí se uvolňuje postupně. Proto byste neměla s nákupem parfému spěchat. Úplné pochopení vůně totiž trvá klidně tři hodiny. Teprve potom můžete s jistotou dojít k závěru, zda vám vůně vyhovuje nebo ne.
Parfém jako dárek
Existuje hned několik skupin vůní, proto nejdůležitější ze všeho je zjistit, které vůně budoucí majitel upřednostňuje. Bude to vůně svěží, sladká, těžká, orientální, čokoládová, ovocná, kořeněná, květinová nebo citrusová? Pokud hledáte dárek pro mladou dívku, která dává přednost sportovnímu stylu, zkuste vybrat svěží citrusové nebo dřevité tóny. Pokud jde o mladou a jemnou slečnu, pak je vhodnější zvolit aroma s květinovými nebo ovocnými odstíny. Pro temperamentní ženy se zase hodí bohaté a kořeněné vůně.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Namíchejte si vlastní parfém. Řekneme vám, jak na to!
Napijte se vůně šeříku. Chutná, pomáhá od bolestí, krášlí a léčí