Pondělí , 08. 08. 2022

Soběslav

Nejlepší saláty, po kterých nebudete mít hlad. Konec jednodruhových salátů? Zkuste je a uvidíte!

Ano, saláty jsou lehké, plné vitamínů a osvěží. Že vás ale nezasytí a máte po nich hlad? Prozradíme vám, jak to udělat, aby vám po salátu nekručelo v žaludku a ještě patřil do dietního jídelníčku. Pak vám hubnutí půjde samo. Zkuste to!

Kdy jindy než právě teď v horkých letních dnech jsou nejvíce v kurzu? Saláty plné zeleniny, vitamínů i jemných bylinek, které mohou potěšit vaše smysly i žaludek. A že jde jen o jídlo pro modelky, kterým nevadí hladovět? Omyl! „Když mezi zeleninu zamícháte také kousky masa, vajíčko, fazole či zkrátka bílkoviny, hned máte skvělou večeři či lehký oběd, jenž vám pomůže i s hubnutím,“ říká výživová poradkyně Lada Nosková s tím, že dobře připravený salát uspokojí i muže. Aha?

Dochucujte zlehka a jemně

Současným trendem nejsou saláty jednodruhové, tedy ty co znáte jako rajčatový, okurkový či jen zeleninový. Vybrané restaurace se předhánějí v neobvyklých kombinacích, ať jde zeleninu s masem (přidává se krůtí, kuřecí, hovězí), sýrem (halloumi, pecorino), zdravou potravinou (bulgur, tempeh, kuskus, quinoa) či ingrediencí (sušená rajčata, ořechy, semínka…).

Co je trendy?

Míchá se také zelenina studená s teplou, či se dochucuje ovocem (meloun, lesní plody). A samozřejmě se chutí už zmíněnými čerstvými bylinkami (kopr, petrželka, bazalka)… Přesně tím se inspirujte! Místo svého obvyklého řeckého salátu přidejte k zelenině ještě třeba kousky ryby, hovězího masa či fazole. Hned máte více bílkovin a ty jak známo zahánějí hlad.

Popusťte uzdu fantazii

Opatrní ale buďte se zálivkami a solí, té raději méně než více. Susan Bowermanová, expertka na hubnutí, radí vynechávat majonézu, smažené krutony, ale i různé dresinky. Právě zálivky a dresinky je třeba si ale hlídat, tam se kalorie při špatné volbě zvyšují. Místo dietního jídla pak máte kalorickou bombu. Vsaďte raději na jogurtovou či olejovou zálivku – skvělý je nejen olej olivový, ale třeba ořechový. Výborně také dochutí dijonská hořčice s medem, balzamikový ocet, limetková šťáva či kyselý ume ocet…

K TÉMATUNové studio BodyBody v centru Prahy! Karlovo náměstí je šestou lokalitou v Praze, kde bylo otevřeno fitness studio s EMS tréninkem

A naše tipy?

Salát se zelenými fazolkami a vejcem

Uvařte 60 g zelených fazolek v horké vodě (stačí zhruba 3 minuty). Uvařte jedno vejce na tvrdo. Na pánvi lehce osmahněte na oleji 35 g žampionů nakrájených na plátky. Dejte je stranou. Nakrájejte 80 g šunky na kostičky. Připravte dresink z octa, hořčice, lisovaného česneku, sirupu, vody, soli, pepře a bylinek. Do hlubokého talíře dejte 40 g mixu listových salátů. Na něj orestované žampiony, zelené fazolky, červenou papriku (70 g) nakrájenou na kostičky a mrkev (50 g) nakrájené na proužky, šunku na kostičky, červenou cibuli (15 g) nakrájenou na plátky. Promíchejte a ozdobte vejcem natvrdo. Zalijte dresinkem. Posypte sezamovým semínkem (3 g) a pažitkou. A třeba večeře, co má jen 1200 kJ, je hotová.

Mrkvovo-ředkvičkový s kozím sýrem

Dvě mrkve i svazek ředkviček očistěte a nakrájejte na tenká kolečka. Stejně tak čtyři datle nasekejte na kousky, petržel nadrobno. Můžete přidat i polníček či rukolu, zhruba dvě hrsti. Vše smíchejte a dejte na talíř, přidejte čerstvý kozí sýr (nejlépe gervais, dvě lzíce) i pár kapek zálivky z medu, citronové šťávy, ořechového oleje, soli a pepře.

Inspirujte se, ať vás léto ve společnosti zdravého jídla baví! Tělo se vám pak odmění kily, která půjdou dolů. A to není špatná zpráva, viďte?

Autor: bk

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Kdo by nemiloval nakládané kyselé okurky. Jsou výborné k masitému pokrmu, nebo jen tak, když máme chuť. Legendární „kvašáky“ se zkrátka těší velké oblibě. Pokud ale chcete mít ve špajzu dostatečné zásoby zavařených okurek na zimu, je zapotřebí mít dobrou úrodu
Příchod koronavirové krize ukázal, že lidé nemají vytvořený takzvaný hotovostní polštář, respektive finanční rezervu, která by jim zachránila život ve chvíli, kdy by přišli o práci. Čechům zkrátka chybí základní znalosti v oblasti finanční gramotnosti, kterým se měli naučit už v útlém dětském věku. Pokud se pravidla zacházení s penězi nebudou dětem vštěpovat do hlavy už od dětství, v dospělosti starého psa jen stěží novým kouskům naučíme.
Všichni lidé na celém světě chtějí být zdraví a krásní. Téměř každá žena si chce uchovat svou krásu a mládí co nejdéle. I když se život zdá být hektický a obtížný, ženy se snaží najít několik minut na péči o sebe každý den. Cílem kosmetických procedur je zastavení nebo zpomalení procesu stárnutí. Ale co když mluvíme o nevysvětlitelné ztrátě krásy? Tohle se stalo ženě z Anglie – Mary Ann Bevan.
Začínáte pociťovat nepříznivé příznaky menopauzy nebo se jim chcete do budoucna co nejvíce vyhnout? Přinášíme vám pár tipů, jak toho docílit.
Viber uvádí novou funkci nazvanou Polls (ankety), která uživatelům umožní snadno si ve skupinových chatech a komunitách zorganizovat hlasování na jakékoliv téma. Nová funkce rozšíří možnosti komunikace mezi uživateli, protože jim dává možnost vyjádřit svůj názor na jakékoliv téma snadno a rychle. Umožňuje také každému, kdo se zúčastní dané konverzace, sledovat, jaké názory mají ostatní na určité téma, a to přehledně, aniž by se museli probírat tisíci odpovědí a názorů.
Svatební den bývá pro mnoho lidí tím nejkrásnějším. Když žena dostane zásnubní prstýnek, začne se jí v hlavě točit milion věcí, které by na svatbě chtěla mít. Důležité je, se z toho nezbláznit. Pokud si můžete dovolit zaplatit společnost, která se organizací svateb zabývá, ušetříte si určitě mnoho starostí a nervů, ale z finanční stránky to asi nebude žádný med. Pokud děláte svatbu na vlastní pěst, nejlepší bude, pokud si všechny důležité věci budete sepisovat do deníčku. A to nejen množství hostů, velikost dortu, místo konání svatby, ale také samotný rozpočet, který se za svatbu chystáte utratit.

Nepřehlédněte

Ketogenní dieta nebo-li keto-dieta jak je s oblibou označovaná je v posledních letech velmi oblíbenou formou diety pro hubnutí. Televizní reklamy slibující nadstandardní úbytek na váze za krátkou dobu jsou velmi lákavé a zejména zarputilí dietáři tak tuto variantu velmi rádi vyzkouší. Málokdo z nich se pak ale zajímá o to, jak vlastně keto-dieta funguje a zda se jedná o udržitelný způsob stravování.
Červená řepa je doslova vitaminová bomba. Obsahuje mnoho látek, příznivých pro náš organismus. Může se pyšnit například vysokým obsahem vitamínu C, vitamínu B. Mimo jiné také obsahuje další blahodárné minerály, jako je hořčík, draslík, sodík. Je plná železa a kyseliny listové, a tak se doporučuje i při chudokrevnosti. Také příznivě působí na štítnou žlázu, protože v ní najdeme i jód. A jaké má další skvělé vlastnosti?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek