Životní styl

Jídelníček pro zlepšení nálady. Jaké potraviny vám vženou úsměv do tváře?

Dobrá nálada a jídlo
Zdroj:123RF.com
Zase máte pocuchané nervy, protože nic nestíháte? Ještě dříve, než sáhnete po svém obvyklém sladkém dopingu, zvažte jinou možnost. Máme pro vás hned několik potravin, které vás doslova nabijí pocitem štěstí!

Je toho teď na vás nějak moc a nevíte, kam dřív skočit? Žádný div, že vám optimismus zamával na rozloučenou s tím, že se asi jen tak nevrátí. Chcete znát kouzlo, kterým si dobrou náladu „přičarujete“ téměř na počkání? Rádi se o něj podělíme. Tajemstvím jsou tyto potraviny, které vám opět vykouzlí ztracený úsměv!

Avokádo jakožto cizokrajná první pomoc

Plod hruškovce přelahodného je možná poněkud dražší, ale když investujete nějakou tu korunu navíc, vážně se vám to vrátí – několikanásobně. Nabízí vám totiž něco kolem dvaceti prospěšných látek, včetně draslíku, vitaminu E a vitaminů skupiny B. Již několik nezávislých studií poukázalo na to, že avokádo reguluje hladinu cukru v krvi, bojuje proti zánětům, zlepšuje kvalitu pokožky a stabilizuje náladu – a to pochopitelně i v těžkých časech plných úzkosti. Zkusíte, jak rychle to funguje?

Rukola, zelená pro radost

Pokud nejste fanouškem rukoly, jako skvělé náhradní řešení je tu třeba hlávkový salát, polníček či špenát. Co mají tihle „zelenáči“ společného? Všichni čtyři se mohou pochlubit vysokým podílem kyseliny listové, přičemž vám dokonce zajistí celých 33 % její doporučené denní dávky. Zmíněnou živinu si odborníci dávají do souvislosti se snížením negativních nálad už nějaký ten pátek, takže jde o vícekrát potvrzený optimistický doping.

Borůvky. Už u vás rostou?

Pokud máte „nervy nadranc“, to nejlepší, co můžete udělat, je vyrazit do lesa na borůvky. A to hned ze dvou důvodů! Američtí vědci působící na Iowské státní univerzitě se na základě svého průzkumu domnívají, že chůze je skvělým harmonizátorem psychiky. Když si navíc nasbíráte i ty zmíněné borůvky, budete to mít pojištěné dvojnásobně. O fialovém přírodním pokladu je totiž známo, že je napěchován neuvěřitelným množstvím antioxidantů, které snižují hladiny stresového hormonu kortizolu a zlepšují náladu. Borůvky zároveň přispívají k růstu nových buněk prospěšných při léčbě deprese.

Banány, těch není nikdy dost

Tropické drahokamy jsou bohaté na tryptofan, což je sloučenina, kterou tělo primárně využívá k „výrobě“ hormonu štěstí – serotoninu. Sladké banány jsou tedy schopné efektivně regulovat vaši náladu a fungují na jedničku. Za vloženou důvěru se odvděčí i tím, že vám poskytnou celou řadu vitaminů a minerálů důležitých pro vaše celkové zdraví. Zahrňte toto ovoce do jídelníčku, splíny se vám budou vyhýbat obloukem. To zní jako fajn prevence, nemyslíte?

A kterou ze zmíněných potravin máte nejraději právě vy?

Reklama

Jsme na Facebooku

Reklama