Úterý , 27. 09. 2022

Jonáš

Hodně pečiva, jen ovoce, ovocné drinky…tyhle a další zaběhnuté nešvary ze snídaně odstraňte! Jinak nezhubnete!

To, že je snídaně základ, už jste slyšela mockrát. Jenže jakou si dát, abyste se konečně zbavila toho břicha či celkově zhubla? Víme a prozradíme!
snidane a hubnuti
Zdroj: 123RF.com

27. 06. 2018

Někdy je to opravdu peklo si na snídani vůbec vzpomenout, jindy ale ten čas je, tak proč to neudělat správně. Zvlášť teď, kdy hubnout je mnohem snazší než během zimy. Co tedy možná děláte za chyby?

Nic

Nedat si vůbec nic a pospíchat z domu s prázdným žaludkem je cesta do pekla. Sice si budete ráno připadat lehčí a možná i příjemně, jenže odpoledne vás hlad a vynechané jídlo stejně dožene. Večer pak sníte mnohem víc, než se na dietu sluší. Zkuste to obrátit. Začít lehkou večeří a ráno se probudit s hladem, který vás donutí se najíst. Co vy na to? Přesně tohle totiž funguje na kila dolů. Večer méně jíst a ráno téměř nejvíc.

Tučné sladké

Ano, sladká snídaně může být na zdravém menu, ale musíte vědět, co sladkého si dát. Rozhodně to nejsou babiččiny buchty, muffiny v kavárně nebo koláče v pekárně. Chce to ovesné vločky, jogurt, ovoce a oříšky. Nebo jáhlové kaše, špaldové palačinky. Hledejte zdravé recepty, třeba v kuchařce Štěstí na talíři (Lada Nosková), Super jídlo (Petr Havlíček) nebo Břicháč Tom.

Hodně pečiva

Někdo má raději než sladkou snídani tu slanou. Pokud chcete mít o velikost méně, je potřeba myslet na skladbu jídla. „Základem snídaně, když hodláte zhubnout či si udržujete postavu, by měla být především bílkovina, doplněná o kvalitní tuky a sacharidy,“ říká expertka na výživu Lada Nosková.Přesněji tedy 50 % sacharidů (pečivo, snídaňové cereálie, ovoce, med) a 50 % bílkovina (vejce, šunka, sýr, tvaroh, cottage, řecké jogurty, proteinové výrobky).“ Co vy na to? Co třeba míchaná vajíčka s plátkem celozrnného chleba a rajčaty?

Jen ovoce

Někdy popadnout banán do ruky, nebo si pochutnat na misce čerstvého ovoce, je řešení. Ale nezapomeňte, že do sebe dostáváte pouze sacharidy a ony bílkoviny, které dokážou zahnat hlad i chutě, vám chybí. Přidejte si do misky proto ještě bílý jogurt (tuk do 3 procent je v pořádku), pár ořechů a přírodní vločky (nebo kuskus, bulgur). Bude to výživnější a rozhodně kvalitnější jídlo, které vám pomůže k vysněné postavě. A nebude vám kručet v břiše!

K TÉMATU  Afrodiziaka v jídle. Je to mýtus nebo umí potraviny probudit vášeň?

Zdravé drinky

Ovocné šťávy, smoothie a jim podobné jsou vlastně jen mixovanou variantou ovocné misky. Opět chybí bílkoviny. Takový nápoj je lepší zařadit si na svačinu než jedno z hlavních jídel dne. Můžete si do něj nechat přimíchat opět komplexní sacharidy (vločky) a i jogurt. Ale sám o sobě vás zasytí jen na hodinu a spíš zvedne hladinu cukru v krvi, než aby vám dodal to, co je po ránu potřeba.

Autor: bk

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dámy, máte v plánu se svými kamarádkami prožít opravdu skvělou dámskou jízdu? I když jsou kavárny i restaurace otevřeny, neznamená to, že musíte nutně utrácet. Stále se ještě můžete uchýlit do pohodlí domovů a podívat se na nějaké skvělé romantické (a nejen romantické) seriály, které vás doslova vtáhnou do děje.
Současná doba není zcela jednoduchá. A právě veškeré dění kolem nás, každodenní starosti i povinnosti, do toho sem tam nějaký klacík pod nohy, přispívají k tomu, že naše psychická i fyzická odolnost trochu ztrácejí na síle. Jak se co nejvíce zocelit a nabrat tu správnou odolnost v každém směru? Právě na to se nyní podíváme.
Suchá pokožka může být způsobena mnoha faktory. Mezi nejčastější patří dehydratace, stárnutí, sezónní změny, alergie a nedostatek mikroživin. V závislosti na příčině lze ke zlepšení stavu kůže použít různé metody. Mohou to být různé léčivé masti nebo jiné zvlhčující prostředky, pití většího množství vody a užívání některých doplňků stravy.
Každý měsíc je to stejné. Ohlásí se menstruace, která je připravená nám přibližně týden dělat společnost. Ačkoli je menstruace z hlediska přírody naší důležitou součástí, není nám zrovna dvakrát příjemná a to zejména ve chvíli, kdy nám připraví krušné zážitky plné bolesti a nekomfortu. Jak si alespoň trochu takovou část měsíce zpříjemnit a ulevit si od všech nepříjemností.
Krásný podzim, který nás čeká, přímo láká na výlety do přírody. Stromy začnou hrát všemi barvami, a tak pokud není venku zrovna lijavec, stačí se teple obléknout a hned můžete vyrazit. Ať už sami, v páru nebo s rodinou, podzimní přírodu si zamilujete.

Nepřehlédněte

Vždycky jsem si myslela, že rodiče mohou mít jednání svých dětí pod kontrolou a dokážou je ochránit před nebezpečím. Vždy, když jsem slyšela nějaký příběh k tomuto tématu, tak jsem byla paní chytrá, prý mně by se to stát nemohlo, já bych to poznala, moje dítě je poučeno, blá, blá, blá…. No, nikdy neříkej nikdy a to mé určité povyšování, že já jsem lepší matkou rychle vzalo za své. Setkala jsem se s tím tak z blízka, že bych to opravdu nikomu nepřála.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek