Tak jsem si to na pár dní vyzkoušela. Přiznám se, že se skútry nemám prakticky žádné zkušenosti. Ani jsem nevěděla, že na řízení takto velkého skútru nepotřebuji zvláštní řidičské oprávnění. Stačí vlastnit řidičský průkaz na automobil, tzv. „béčko“. A můžu řídit skútr s výkonem až 11 kW.
Výběr
Výběr skútru nebyl složitý. Vždy se mi líbily skútry Vespa, které zkrátka mají styl. Nedokážu si představit, že bych jezdila po městě na nějaké Číně. Při výběru konkrétního modelu jsem řešila barvu a také praktičnost. Můj výběr tak nakonec skončil u modelu Primavera. Ten letos slaví neuvěřitelných 50 let, to je tradice!
Že to byla dobrá volba, to se ukázalo i později, když jsem zjistila, že Primavera je i nejlehčím skútrem v nabídce Vespy. To usnadňuje manipulaci, když je potřeba skútr postavit na stojan.
Jízda
První metry jsem se opravdu bála, ale po překonání prvního kilometru jsem přišla na to, že jízda na Vespě je opravdu jednoduchá. Často jezdím na kole a řídit Vespu není o nic složitější. Jen není potřeba šlapat. Po rovince to Vespička umí rozpálit až na 100 km/h, do kopce to pak jde o něco hůře – jako když jedu na kole. Ale 70 km/h dosáhne a to je rychlost, která ve městě bohatě stačí.
Na rozdíl od kola je jízda mnohem komfortnější. Přejet kanál nebo výmol neznamená natlučený zadek.
Co řidiči?
Trochu jsem se bála, jak to bude v hustém pražském provozu, když se budu proplétat mezi auty, abych byla na semaforech vždy první. Řidiči ostatních aut byli vždy maximálně ohleduplní, dělali uličku, abych mohla projet. Je to hezké, když najednou 20 minutovou cestu autem zvládnete skútrem za 15 minut.
A co vy dámy? Už jste si zkusily jízdu na skútru?
Zdroj foto: redakce DL