Většina aktivních uživatelů je ve věku 16 až 24 let a patří ke generaci Z – lidem, kteří vyrostli s internetem a považují digitální komunikaci za samozřejmost. Tito lidé obecně rychleji přijímají nové trendy v sociálních médiích, což odpovídá TikToku, protože většina činností se týká šíření virálního obsahu.
Co je to TikTok?
TikTok nebo Douyin, jak se nazývá na svém původním čínském trhu, je aplikace pro sdílení videí, kde uživatelé mohou vytvářet a distribuovat krátké záznamy (15 sekund – 3 minuty) hudby, tance, synchronizace rtů, filtrů a komických příspěvků. Mnoho lidí zná aplikaci pod názvem Musica.ly, což je název původní, než ji koupil Bytedance a obě appky se tím sloučily.
Poznámka: Ne všechny značky dnes inzerují na TikToku, i když některé získaly hodně pozornosti. Studie ukazují, že pouze 4 % marketingových manažerů ho používá jako součást své mediální strategie – ve srovnání s 89% reklamy na Facebooku.

Nejvýraznějším důvodem je pravděpodobně to, že uživatelská základna je relativně mladá (a tedy ne v rámci cílových skupin), a že stále neexistuje zavedený reklamní model, jako je tomu na YouTube nebo Facebooku. Marketing na platformě však vyzkoušelo několik světových značek, jako jsou například Nike, Coca-Cola a Walmart.
Budoucnost
I když TikTok možná ještě není nejviditelnějším sociálním kanálem pro každého, je skvělý nápad sledovat tuto vznikající platformu. Věci se mění ve spěchu, a abychom drželi krok s dnešním prostředím digitálních médií, je důležité neustále vyhodnocovat jaké kanály a strategie použít, aby zůstaly relevantní pro zamýšlené cílové publikum.

Z krátkodobého hlediska je tato sociální platforma samozřejmě většinou zajímavá pro značky zaměřené na poněkud mladší cílové publikum, protože tyto uživatele lze snadno oslovit právě tam.
Jak na TikToku prorazit?
Pokud máte firmu a chcete s ní na TikToku prorazit, můžete začít například pomocí „hashtag výzvy“. Jedná se o sponzorované výzvy pomocí určitého hashtagu. Když uživatelé používají hashtag ve svých klipech, základní zpráva se tím šíří. Virální sdílení je dokonalý prostředek jak upoutat pozornost a nastartovat nový trend.
Další možností je využití funkce In-app Commerce, která značkám umožňuje prodávat produkty přímo uvnitř videoklipů, aniž by uživatel musel aplikaci opustit. Ale stejně jako u mnoha jiných reklam může být tento typ reklamy vnímán jako rušivý a může být uživatelem ignorován pouhým přejetím prstem.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT