Krása a móda

Jak si udržet svojí ideální váhu nebo něco málo ještě shodit? Zkuste naše tipy ostřílené redaktorky na zdravý životní styl!

Zdravá strava
zdroj: 123RF.com
Pokud se vám podařilo něco zhubnout přes léto, nebo zkrátka chcete jen udržet, to co máte, máme pro vás tipy, které fungují. Stačí dodržovat tyto jednoduché stravovací návyky.

Pravidelnost se vyplatí

Jídlo v menších porcích každé tři hodiny zaručí, že nebudete hladově pošilhávat po bagetě z rychlého občerstvení, nezláká vás vůně grilovaného kuřete, ani nesáhnete po sladké tyčince. Vynecháním svačiny nebo večeře rozhodně svému tělu neprospějete, naopak, hlad a chuť na něco nezdravého se ještě zvýší.

Ráno dělá den

Bez tak významného základního kamene, jakým je snídaně, stavět nemůžete. Dopřejte si kvalitní sacharidy a bílkoviny, které vás zasytí. Vejce, šunka nebo tvarohová pomazánka, porce zeleniny a kousek celozrnného pečiva jsou naprosto ideální. Máte-li raději sladkou snídani, pak volte domácí nepřislazované müsli, bílý jogurt a kousek ovoce. Aby vše fungovalo, jak má, začněte již ráno dodržovat pitný režim, například teplým bylinkovým nebo ovocným čajem.

Nepodceňujte svačiny

„Nemlsejte mezi jídly a nenahrazujte svačinu cigaretou, ani večeři alkoholem,” říká expertka na výživu Věra Burešová. Svačina je podstatnou součástí jídelníčku nejen dětí, ale i dospělých. Ideální je sezónní ovoce, ale dopřát si můžete i raw nebo proteinovou tyčinku, sušené ovoce, semínka, ořechy, polotučný tvaroh nebo dip se zeleninou. Mějte v kabelce vždy nějakou zdravou pojistku, která vás zachrání před kručením v břiše a návštěvou nejbližší cukrárny nebo fast foodu.

Chce to vodu

Během dne vypijte alespoň 1,5 litru neperlivé a neslazené vody. „Pokud vám takový nápoj připadá fádní, přidejte pár kapek citronové šťávy, lístky máty či meduňky nebo plátek pomeranče, okurky nebo jablka. Zajímavou chuť přidá i pár kuliček mražených borůvek nebo malin,” radí výživová poradkyně Lada Nosková. Myslete také na to, že do pitného režimu se rozhodně nepočítají sladké a energetické nápoje a alkohol. Těm se při redukční i udržovací dietě vyhýbejte.

Vynechte sladké kávy

Vyhýbejte se především velkým kávám s mlékem a sladkými sirupy. Obsahují více cukru než kofeinu, proto po nich nejen přiberete, ale navíc budete brzy unavení. Vsaďte spíše na černé espresso.

Talíř rozdělte na třetiny

Jednu třetinu zaplňte syrovou nebo šetrně upravenou zeleninou, nejlépe sezónní. Druhou třetinu tvoří kvalitní bílkovina: libové maso, ryba, tempeh, luštěniny. A na poslední část přidejte sacharidovou přílohu – bulgur, kuskus, quinou, vařené brambory, basmati rýži nebo celozrnné těstoviny. Pozor, sacharidy ze svého jídelníčku nevynechávejte, dlouhodobě to naše tělu vyčerpává a hubnutí to také nepomáhá.

Místo soli dochucujte bylinkami

Příliš velké množství soli v naší stravě působí negativně na krevní tlak, cévy, játra, kosti, ledviny a další orgány. Nahraďte ji čerstvými i sušenými bylinkami nebo kořením. Jen pozor na směsi s vysokým podílem soli.

V pohybu je život

Třicet minut rychlejší chůze na čerstvém vzduchu umí zázraky. Chůze je pro nás nejpřirozenější pohyb a kyslík prospěje nejen našim plicím, ale svižná procházka vám také pomůže pročistit si hlavu. Pro zpevnění těla je výborná i jóga nebo pilates.

Reklama

Jsme na Facebooku

Reklama